Výsledky domáceho kola Astronomickej olympiády 2024

Je nám potešením oznámiť, že aj v tomto roku sme zaznamenali zvýšený záujem o astronómiu v radoch žiakov a študentov základných a stredných škôl. Je povzbudivé vidieť túto vášeň pre poznávanie vesmíru medzi mladými ľuďmi. Svet sa postupne otvára možnostiam, ktoré boli kedysi len v doméne fantázie. Nové technologické úspechy, ako je Vesmírny ďalekohľad Jamesa Webba a plány na návrat ľudí na Mesiac či dokonca vyslanie ľudí na Mars, rozširujú obzory a prinášajú nové výzvy.

Je preto povzbudzujúce vidieť, že mladí ľudia sa aj tento rok zapojili do Astronomickej olympiády s veľkým entuziazmom. S radosťou vám oznamujeme, že sme zaznamenali rekordný počet úspešných účastníkov a množstvo výborných riešení. Zo základných škôl bolo 15 úspešných riešiteľov, zo stredných škôl 22. Všetkým gratulujeme k úspechu!

Regionálne kolo Astronomickej olympiády sa bude konať 4. apríla 2024 v Slovenskej ústrednej hvezdárni v Hurbanove (západné Slovensko), v Krajskej hvezdárni a planetáriu M. Hella v Žiari nad Hronom (stredné Slovensko) a vo Hvezdárni a planetáriu v Prešove (východné Slovensko).